Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Sökes - Nytt Hem

Av Karlsson - 11 augusti 2009 09:47

"Envis, intelligent & korpulent Grand Old Lady söker nytt hem! Snabbt! Transportkostnader betalas med glädje av annonsören! OBS! Mycket MatGlad!"



Så kunde det ha stått i en annons i dagens tidning - om bara jag fått in den omedelbart den här morgonen. Meningen var att vår stamtik Lady skulle till veterinären idag, tid var bokad sedan länge. Strikta order inför operationen var att hon inte skulle få NÅGONTING att äta efter klockan åtta i går kväll. Den stunden kunde hon vara utan något att tugga på, hon låg ju och sov större delen av tiden, så den delen klarade vi och hon av rätt bra.


Ända tills idag på morgonen när alla de andra fick sin frukost...Då förvandlas Lady till en tigrerad illerål med osynlighetsmantel. Gissa vem som blixtsnabbt tog sig in i köket genom stängd dörr, bytte plats med sin till utseendet tvillinglike son och rensade hans matranson med en hastighet som överstiger kvantfysikens lagar? 


Jo, vår Grand Old Lady såklart! Det är inte för inte som hon kallas för Lady och är namnad till Stolta Ebba...namnen förpliktigar minsann! Så det var bara att krypa till korset och ringa veterinären, erkänna vilken dålig matte man är som inte ens klarar av att hantera sin matglada hushållsgris, förlåt Dansk/Svenska Gårdshundstik var det visst - och boka ny tid.


Så nu får vi vänta och se hur det går nästa gång... Under tiden blir det strikt diet och motionssim för damen ifråga. Om inte någon anmäler sig frivilligt...

 
 
Karin

Karin

11 augusti 2009 19:43

Ha ha ha ha ha ......... smart hund !!!!
Bättre lycka nästa gång !

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

12 augusti 2009 07:48

Hahahha...de är smarta de små liven !!
Jag säger/skriver också bättre lycka nästa gång ! =)

Ha en bra dag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Belgarmatte Lollo

12 augusti 2009 10:22

Hej på er! Har kikat igenom dina inlägg. STORT GRATTIS till alla fina utställningsresultat! Fick mig ett gott skratt när jag läste detta inlägget. Jisses vilken snabb madam. Old Lady... knappast... tror nog matte kände sig som en Old Lady när du upptäckte det.. hi hi... ; ) Ha det gott så hörs vi! Kram och klapp på hundarna!

 
CarinaJ

CarinaJ

12 augusti 2009 11:12

Det där kunde lika gärna varit Freja, hon är precis lika "smart" och tjuvaktig.......fastän hon vet vad som gäller.....
Man kan ju inte låta bli att skratta......
Kram CJ
åh, förresten.....kolla min hemsida.... :-D

http://www.skaneskrabban.se

 
Ingen bild

Erika

12 augusti 2009 13:28

Karin & Berith: Tack, den lyckönskningen kan nog komma väl till pass! Lady är smart, det är många tillfällen hon bevisat det... ;o)

Lollo: Tackar! Ja du gissar rätt, jag kände mig gammal & trött i besvikelsen över att ha gått på hennes finter...igen!

Carina: Så då vet du hur jag kände mig... :)

Bäst att tillägga är att trots att jag blir så sur på Lady ibland (beror nog mest på känslan av att ha blivit bortfintad...en gång till! ;o))så skulle jag inte vilja byta ut henne för något! Hon är högt älskad. :)

 
vicke

vicke

12 augusti 2009 21:59

HIHIIH detta är väl en av anledningarna till att man har en DSG eller???????????????// Vicke

http://www.blogg.kilhults.se

 
Erika

Erika

15 augusti 2009 11:15

JO! :)

http://www.stoltaebbas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 5 januari 2018 23:39

  Usch så det tog emot att åka till My Dog i år! Det kändes verkligen att jag var trött på utställningar då  höstens flackande verkligen hade sugit musten och lusten ur mig trots alla positiva framgångar. Jag kände att jag ville vara hemma, men då ...

Av Karlsson - 18 december 2017 23:00

Så, där kom sista utställningen för året - SVENSK VINNARE Dog Show 2017 på Hundmässan, Stockholm den 17 december. Vilken fenomenal avslutning & final på detta utställningsår det blev!    För Hurrelvingens Maia Nebula var det premiär med inomhusu...

Av Karlsson - 13 november 2017 07:15

  Så då var det dags igen, nu för World Dog Show 2017 den 12 november 2017 i Leipzig, Tyskland. Hundarna börjar bli rätt vana nu vid såväl bilåkning och färjtransporter och gör sig bekvämt nedbäddade i såväl färjhytternas bäddar som mjuka, sköna ho...

Av Karlsson - 9 november 2017 07:15

  Så var vi inte hemma många dagar förrän det var dags igen att packa om utställningsväskan och ge sig iväg. Nu med sikte på German Winner Dog Show 2017 i Leipzig, Tyskland, den 8 november 2017. Kent följde med denna gång och även hundarna DK VV-17...

Av Karlsson - 6 november 2017 06:45

    Jag hade anmält SE UCH Stolta Ebbas Eiktyrner Of Sweden och SE JV-16 Stolta Ebbas Yrsa Af Tinka till Dansk Vinnarutställning 2017 i Herning Danmark. Så den 3:e november var det dags att packa bilen med utställningsgrejor och hundarna och ...

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards