Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Anni

Av Karlsson - 10 september 2009 12:47

  


Ni ska veta att det känns skönt att veta att det finns några av er som läser det skrivna i min blogg som bryr sig, medkänner och visar detta genom att ge en kommentar. Så Tack för era kommentarer Lollo, Vicke och Carina - de värmer.


Anni mår hittills bättre. Hon stödjer på frambenet, men rör sig försiktigt. Av medicinen är hon slö och trött och ligger och sover mer än vanligt. Ensam vill hon visst inte vara utan vill vara med flocken, och de med henne - de lägger sig runt omkring henne i solgasset. Ewert har varit O-vanligt lugn nu sedan O-lyckan hände - han går och passar på sin mor, och vill gärna vara nära henne.


  



De är verkligen fascinerande dessa Dansk/Svenska Gårdshundar - våra gårdshundar på Stolta Ebbas har så många ursprungsbeteenden kvar. Instinktiva beteenden som inte sönderavlats, inte än vill säga. Exempel på detta är till exempel att tiken kräks upp mat till sina valpar, gårdshundar från olika familjer okända för varandra bildar flock - oftast utan kurr och bråk. Har man flera gårdshundar så har jag sett att flocken "tar hand om" varandra, de andra "tröstar", "vaktar" eller "skyddar" den som är sjuk eller skadad. Har någon tik valpat så hjälper både tikar och hanar i flocken till att fostra och ta hand om valparna. Jag skulle aldrig litat på hanarna på liknande sätt när det gäller till exempel mina schäfrar. Är det konstigt att jag är förälskad i dem allesammans?

 
 
Tatijana

Tatijana

10 september 2009 15:12

De er virkelig helt utrolige disse gårdshundene. De er virkelig noe for seg selv.
Håper det går bedre med din Anni, og at hun blir helt frisk igjen!

http://www.gaardshund.net

 
Berith

Berith

10 september 2009 15:13

Det är verkligen ett underbart betende de har =))
De bryr sig verkligen om varandra och månar om varandra...något som vi männsikor borde ta efter =))
Inte undra på att du är förälskad =))
Hoppas Anni snart är pigg och alert igen !
Ha en mysig eftermiddag!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erika

10 september 2009 17:14

Tack Tatijana och Berith, vi får hoppas att allt går bra och hon blir frisk igen.

 
Anna Dahl

Anna Dahl

10 september 2009 22:13

Älskar också gårdshundens betende.Tänker på min första hund Zero när jag läser i din blogg.Han insjuknade hastigt och det första vi märkte var att min Folke låg nära han och tog hand om han på alla möjliga sätt.När vi hade han hemma mellen behandling så viste vi inte att han var döende men Folke viste och visade det så tydligt.Hoppas att din Annie är snart pigg igen mvh Anna

http://www.krakebergagard.se

 
CarinaJ

CarinaJ

13 september 2009 21:42

hoppas ni har det bra och att det går famåt med patienten

kram // CJ

http://skaneskrabban.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 5 januari 2018 23:39

  Usch så det tog emot att åka till My Dog i år! Det kändes verkligen att jag var trött på utställningar då  höstens flackande verkligen hade sugit musten och lusten ur mig trots alla positiva framgångar. Jag kände att jag ville vara hemma, men då ...

Av Karlsson - 18 december 2017 23:00

Så, där kom sista utställningen för året - SVENSK VINNARE Dog Show 2017 på Hundmässan, Stockholm den 17 december. Vilken fenomenal avslutning & final på detta utställningsår det blev!    För Hurrelvingens Maia Nebula var det premiär med inomhusu...

Av Karlsson - 13 november 2017 07:15

  Så då var det dags igen, nu för World Dog Show 2017 den 12 november 2017 i Leipzig, Tyskland. Hundarna börjar bli rätt vana nu vid såväl bilåkning och färjtransporter och gör sig bekvämt nedbäddade i såväl färjhytternas bäddar som mjuka, sköna ho...

Av Karlsson - 9 november 2017 07:15

  Så var vi inte hemma många dagar förrän det var dags igen att packa om utställningsväskan och ge sig iväg. Nu med sikte på German Winner Dog Show 2017 i Leipzig, Tyskland, den 8 november 2017. Kent följde med denna gång och även hundarna DK VV-17...

Av Karlsson - 6 november 2017 06:45

    Jag hade anmält SE UCH Stolta Ebbas Eiktyrner Of Sweden och SE JV-16 Stolta Ebbas Yrsa Af Tinka till Dansk Vinnarutställning 2017 i Herning Danmark. Så den 3:e november var det dags att packa bilen med utställningsgrejor och hundarna och ...

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards