Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Karlsson - 17 oktober 2009 21:20

Det är nästan så jag skulle kunna tycka synd om dig, "Trötter" - en av dina signaturer. Men det gör jag inte, du kan gott ha det och värre kanske det kommer att bli.. Som man bäddar...


Har du verkligen inget bättre för dig än att hålla koll på mig var sjätte timma? Vad är det du söker efter?

Av Karlsson - 17 oktober 2009 16:15

  


Idag debatteras om föräldrar bäddar för mycket för sina barn, skjutsar dem hit & dit, går in och mildrar stötarna och skyddar dem för mycket i de flesta sammanhang. Är man förälder idag med det stora utbud av fritidsaktiviteter som finns har man förmånen att hänga med på det mesta, allt ifrån fotboll, innebandy, bowling, simning, ridning till MX. MX...? Vad det är? Jo det är när ungarna, unga killar och tjejer (och gubbarna med pondus kring midjan) i hissnande hastighet trängs på en dammig eller blöt, lerig och skitig bana med livsfarliga hopp och knivskarpa svängar. MotoCross på svenska. Där trivs min son som bäst just nu!


  


Häromdagen fick jag släppa allt för händer, datum och tid var noga inbokat och reserverad sedan länge. Order gavs att packa bilen full med utrustning, kamera, hundar och stå med motorn igång PRICK (!) slutdags utanför skolan, och så bar det iväg. Till motocrossbanan och testkörning av nya årsmodellen av Suzuki i olika klasser. Fullt med gubbs och ungar i olika åldrar, mingel, dryckjom och förplägnad bjöds det på. Hur det var? Joo, skitkul för både unge, mor och hundar tror jag. Detsamma tyckte nog inte vår tvättmaskin när vi kom hem är jag rädd för...

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards