Alla inlägg den 19 november 2009

Av Karlsson - 19 november 2009 06:30

  


November. Finns det någon månad som kan undvaras så är det November. Vad finns det för existensberättigande för den månaden? Mörkt, grått, fuktig isande kyla, vindpinande blåst - 30 långa dygn med ett våtkallt filtomslag. Usch & Tvi! För den fröslök som jag är dyker tankar på emigration till sydligare nejder upp starkare för vartenda år som går.


Är ganska övertygad om att våra Dansk/Svenska Gårdshundar är helt eniga med mig i avskyn - de vill knappt gå ut i blötan ens. Men märkligt är att när jag väl har hittat alla och medelst milt våld föst, släpat & burit ut dom, så efter en kort stund har de förvandlats totalt. De kommer hoppande tillbaka i ett glädjerus - glatt studsande i lerinpackat skick! 


I år ska vi inte ens tala om väderläget, det finns väl bara en benämning som passar - Syndaflod! Tur att jag bosatt mig på en höjd, det borde väl försena vattenflödet lite. Så pass att jag hinner bygga färdigt på Arken i alla fall. Kanske kan segla med den ner till Söderhavet...?

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards