Alla inlägg den 9 december 2009

Av Karlsson - 9 december 2009 18:45


...for vi in till idag. Och där slog Uppfinnar-Jocke till, att jag inte tänkt på detta tidigare! Här får ni tidernas Julklappstips, ett tips som skänker hjälp och också förbättrar den egna ekonomin...


Så här är det, vi har 8, nej för tillfället 10 Dansk/Svenska Gårdshundar i huset. Den första i rang och äldsta i ålder har aldrig bitit sönder en sak. Nåja, nu skarvar jag kanske en aning, men faktum är att Grand Old Lady aldrig bitit sönder ett gossedjur. Hon bär dem runt försiktigt i munnen, men har aldrig varken bitit eller slitit i dem. Det kan man minsann inte påstå om resterande expertdestruörerna vid namn Mördar-Bella, Dissekerings-Cadden och Slakt-Ewert! För dem är det bara fråga om sekunder innan innanmäte är utanmäte och vice versa. Sist mördades ett par av mina nya raggsockar av gänget. De hade försökt att dölja det men spåren förskräckte - garntrådar låg spridda härs & tvärs över hela huset!


Hittills har jag alltid gjort inköp av hundleksaker på Zoo-affärer och Centralföreninga', eller Granngår'n som de heter nu för tiden. Inköp som har gett skrämselhicka och tom plånbok vareviga gång på grund av de hiskeliga priser som dessa butiker har vett att sätta på den här sortens artiklar. Vi hundägare är ju så korkade att vi köper i alla fall, hunden/-arna ska ju inte behöva lida...



Nu är det slut med handlandet där för idag på Kyrkornas Second-Hand bland tomtar, troll och shoppande norrmän, så hamnade jag till sist på avdelningen för leksaker där jag fann mig själv stå och glo på en hel radda små mjukisdjur. Skänkta små mjukisnallar, -hundar, katter & fantasiapor vars människobarn nu vuxit ifrån dem. Mjukisdjur, som lika väl kunde passa små Dansk/Svenska Gårdshundar slog det mig. Med mig hem från Second-Hundbutiken följde en egen present i form av ett stycke ljusstake i vackert indigoblått porslin med gulddekor, och till hundarna en styck begagnad boll, en bitring av liknande kvalité och så fyra stycken små mjukisdjur.



Vad de fyra kostade? 40 kr...tillsammans!   


Två av dem är nu reserverade till valparnas reseförpackning, men de andra två blev uppackade av Ceasar och Tinka direkt vid hemkomsten.


  

Ceasar blev störtförälskad i den lilla tidigare säkert mycket älskad, urtvättad och luggslitna enögda nallen, och han vägrar nu att låta någon ens titta på den. Det verkar som om Ceasar är kär.

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards