Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Stolta Ebbas Cernunnos Af Mac Cee fick Reserv CACIB i Askersund!

Av Karlsson - 15 augusti 2010 10:15

             

I alla fall höll jag förvånat en sådan priskokard i min hand under knappa 5 minuter!


Igår var jag och ställde Ceasar och Tinka på Internationell utställningi Askersund. Cesar blev 2:a i Öppenklass hanar med CK och 3:e Bästa Hane. Förstaplatsen i Bästa Hane och Cert tog Monika på Leonberget'z kennel med sin fina juniorhane, och som tvåa kom Lillemor på Marcatos kennel. Monika fick en Cert-kokard i ringen, men det var inte slut med detta visade det sig... En förvånad Lillemor får en CACIB- och jag själv, lika förvånad, får ta emot en Reserv-CACIB-kokard. Bedömningen fortsatte genast med nästa hundras så vi föstes ut ur ringen och blev häpet stående tittande ömsom på kokarderna, ömsom på varandra....

"-Vad är detta?"

"-Har de ändrat reglerna nyss, kan rasen bli tilldelad CACIB nu?"

spörjde vi förvånat varandra men ingen visste säkert. Fotografera den lyckliga tilldragelsen skulle det göras bestämdes det iaf. Men detta hanns inte med då ringstewarden upptäckte sitt misstag och kom och krävde tillbaka priskokarderna som vi nyss fått, så därav avsaknad av bildbevis.


Nu har jag prövat på hur det känns att få en sådan iaf, nu väntar jag på att SKK bearbetar FCI så att rasen slipper det här temporära tillståndet att vara en ras på nåder.



 
 
Julie S

Julie S

15 augusti 2010 14:59

Nej, der kan ikke tildeles cacib på racen, men det er ikke alle domare, der ved det. :) Grattis til Caesar med bra resultat!

http://www.muttington.dk

Karlsson

15 augusti 2010 16:16

I detta fallet så var det ringstewarden som inte kände till det - hon var för snabb, precis som en annan ringsekreterare gjorde på rasspecialen i Danmark...föregick domarens bedömning och beslut. ;)
Domare var Kresten Scheel, Danmark - mycket trevlig, och hade mjuka händer med hundarna. Han både kände till bestämmelserna och kunde rasen också. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 5 januari 2018 23:39

  Usch så det tog emot att åka till My Dog i år! Det kändes verkligen att jag var trött på utställningar då  höstens flackande verkligen hade sugit musten och lusten ur mig trots alla positiva framgångar. Jag kände att jag ville vara hemma, men då ...

Av Karlsson - 18 december 2017 23:00

Så, där kom sista utställningen för året - SVENSK VINNARE Dog Show 2017 på Hundmässan, Stockholm den 17 december. Vilken fenomenal avslutning & final på detta utställningsår det blev!    För Hurrelvingens Maia Nebula var det premiär med inomhusu...

Av Karlsson - 13 november 2017 07:15

  Så då var det dags igen, nu för World Dog Show 2017 den 12 november 2017 i Leipzig, Tyskland. Hundarna börjar bli rätt vana nu vid såväl bilåkning och färjtransporter och gör sig bekvämt nedbäddade i såväl färjhytternas bäddar som mjuka, sköna ho...

Av Karlsson - 9 november 2017 07:15

  Så var vi inte hemma många dagar förrän det var dags igen att packa om utställningsväskan och ge sig iväg. Nu med sikte på German Winner Dog Show 2017 i Leipzig, Tyskland, den 8 november 2017. Kent följde med denna gång och även hundarna DK VV-17...

Av Karlsson - 6 november 2017 06:45

    Jag hade anmält SE UCH Stolta Ebbas Eiktyrner Of Sweden och SE JV-16 Stolta Ebbas Yrsa Af Tinka till Dansk Vinnarutställning 2017 i Herning Danmark. Så den 3:e november var det dags att packa bilen med utställningsgrejor och hundarna och ...

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards