Alla inlägg den 24 augusti 2016

Av Karlsson - 24 augusti 2016 11:32

Dag två denna utställningshelg var det nationell SKK-utställning i Eskilstuna. På utställningsplatsen fick jag mycket trevligt sällskap då jag strålade jag samman med vännerna Göran Cajhagen, Haritzas kennel och Christina Mårtensson. Göran är uppfödare till vår SE UCH Haritzas Diana och Christina är ägare till vår uppfödning Stolta Ebbas Olava Otta. 



Först ut för bedömning var vår avelshane Gassman's Julius (efter vår hane SE UCH FI UCH Stolta Ebbas Cernunnos Af Mac Cee x Gassman's Polly) som först vann Öppen klass med Excellent och CK. I konkurrensklass blev han Bästa Hane och tog sitt andra CERT!!!  

 

Tjohooo! 


I Juniorklass visade jag vår Stolta Ebbas Yrsa Af Tinka (9 månader) som fick bedömningen Excellent och blev 2:a. SE UCH Haritzas Diana blev 1:a i Championklass med CK, och gick vidare till Bästa Tikklass.  


I Öppen klass blev vår uppfödning Stolta Ebbas Olava Otta 2:a med Excellent och CK, och Haritzas Geisha 3:a med Excellent. Stolta Ebbas Olava Otta blev slutligen 4:a i Bästa Tikklassen! 
  


    

Göran visade sin fina tik SE UCH Haritzas Zolo som vann Veteranklass med CK.

  

Så, som Bästa Tik vann vår SE UCH Haritzas Diana! Där står jag med två av mina hundar som skall tävla om BIR & BIM!!! Som tur var fick jag hjälp av vännen Christina att visa Diana, tack!

  


Bäst I Rasen blev Gassman's Julius och Bäst i Motsatt kön blev SE UCH Haritzas Diana!

Domare: Jahn Stääv, Sverige. 
  

   

Så gick Julius vidare till final i grupp 2 och Zolo till finalen Bästa Veteran.


 

Zolo blev oplacerad i finalen i gruppen Veteraner. 


           

I finalen för Grupp 2 blev Julius oplacerad - men vi var inne i finalringen och visade upp rasen i alla fall! 

 

 

BIR + CERT och BIM!

Ett rätt bra resultat, eller hur?

  

Presentation

Translate

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards